Menu

Een ‘shout-out’ naar onze klanten

Lindi Deeben

Lindi Deeben

05 dec 2017 Leestijd 4 minuten

Dagelijks ben ik met e-learning bezig, inmiddels bijna 3 jaar. Mijn dag start bijvoorbeeld met een kick-off van een nieuw project in de ochtend, het bespreken van template designs na de lunch en voordat ik naar huis ga stuur ik nog een laatste update naar de klant. Alledaagse kost zou je wel kunnen zeggen.

Voor onze klanten is e-learning echter niet alledaagse kost. Ik heb bijna dagelijks contact met hardwerkende Learning & Development managers, die medewerkers ondersteunen in hun leerproces, met onder andere e-learning. Het opleiden en ontwikkelen van medewerkers is voor hen wellicht al wel vanzelfsprekend geworden, maar e-learning zeker niet altijd!

In deze blog wil ik daarom een ‘shout-out’ doen naar onze klanten. Een wat? Nou, een shout-out, oftewel een publieke blijk van waardering of dank. En dan in het bijzonder naar de gedreven personen die in de ontwikkeling van hun medewerkers de stap naar e-learning durven te zetten. Vaak staan zij in hun eentje voor de uitdaging om de gehele organisatie (gemotiveerd) aan het leren te krijgen. Zij zijn dus ontzettend belangrijk voor de organisatie, maar ook voor ons als e-learning bedrijf! Zonder hen zouden wij immers niet onze passie kunnen uitoefenen. Zij helpen ons product en onze overtuiging de wereld in.

Ik merk dat veel klanten steeds vaker de uitdaging aangaan om met e-learning te werken en de vertrouwde live trainingen (deels) te vervangen door een voor hen nieuwe vorm van leren. Regelmatig komen we L&D managers tegen die zelf al wel eens de stap naar e-learning hebben gezet. Zij hebben vaak al enigszins in de gaten wat er bij de ontwikkeling van e-learning komt kijken. Daarnaast zijn er ook managers die nog geen ervaring hebben. Zij duiken vol goede moed het e-learning avontuur in. Dit is bewonderenswaardig, en vraagt soms de nodige begeleiding van onze kant. Misschien is het ook wel een grotere kluif dan verwacht. Toch zien we de gedrevenheid daardoor nooit verdwijnen. Of de klant er nu alleen voor staat of niet.

Ik vind echter dat ze er helemaal niet alleen voor staan. De klant vraagt om hulp en raad bij zijn interne team, maar ook wij als e-learning bedrijf kunnen de klant juist heel mooi aanvullen en dienen als sparringpartner gedurende het proces van e-learning. Ik krijg enorm veel energie van momenten dat ik de L&D managers kan ondersteunen en dat we door een hechte samenwerking een mooi product maken. Want eigenlijk zijn we collega’s en hebben we dezelfde doelen: namelijk mensen ontwikkelen met een mooie digitale oplossing! Bij deze wil ik mijn bewondering uitspreken voor de L&D managers en onze klanten, hun tomeloze inzet en de kracht om hulp te vragen. Een hele dikke shout-out naar jullie!

Nog een blog lezen?

  • Winter is here: plaatsonafhankelijk leren

    Leestijd 2 minuten

    In gesprekken met Nederlandse klanten is het argument ‘plaatsonafhankelijk leren’ nooit de...

  • De eerste keer… Wel spannend, maar toch ook fijn!

    Leestijd 3 minuten

    Overal is een eerste keer voor. De eerste keer fietsen, de eerste keer naar school, de eerste keer...

  • Hoe borg en deel je specialistische kennis in je organisatie?

    Leestijd 6 minuten

    Stel: je bent directeur van een groot bedrijf en je hebt nogal wat specialistische kennis in huis....

  • Waarom zelf een module bouwen niet zo makkelijk is als leren surfen

    Leestijd 2 minuten

    Afgelopen weekend toog ik weer met mijn plankje richting Noordzee. En terwijl ik met mijn wetsuit...